وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید

به گزارش بی نهایت اس ام اس، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و آدینه (6 و 7 مهر) در بیشتر منطقه ها کشور، آسمان صاف تا نیمه ابری و استقرار جوی پایدار پیش بینی می گردد بعلاوه وزش باد مهمترین پدیده جوی در ارتفاعات است که در خط الرأس ها و قله های مرتفع می تواند گاهی شدید باشد.

وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید

وی اضافه نمود: در بعضی مواقع افزایش ابر و بارش های پراکنده در ارتفاعات البرز و شمال غرب به ویژه طی آدینه (7 مهر) در ارتفاعات شمال غرب با احتمال رعدوبرق مورد انتظار است بنابراین به ویژه برای دامنه های شمالی البرز مه آلود شدن موجب کاهش دید افقی و عمودی می گردد. در چنین شرایطی به همراه داشتن تجهیزات مسیریابی جهت پرهیز از انحراف از مسیر توصیه می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: با توجه به استقرار هوای سرد در نیمه شمالی کشور، مردم برای شب مانی تمهیدات لازم جهت پرهیز از سرمازدگی برای ساعات شب و اوایل صبح به ویژه برای قله ها و خط الراس های بالاتر از 3000 متر بیندیشند و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

وی اضافه نمود: با توجه به وزش باد گاهی باد شدید به ویژه در ارتفاعات نیمه شمالی کشور، تشدید سوزباد و افت دمای شبانه مورد انتظار است بنابراین الزام همراه داشتن لباس گرم و تجهیزات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی وجود دارد.

ضیاییان در سرانجام درباره شرایط جوی ارتفاعات شمال تهران در روزهای سرانجامی هفته اظهار کرد: استقرار جوی غالبا پایدار، آسمانی صاف گاهی با رشد ابر و وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر و سرمایش شبانه مورد انتظار است و کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات باید تجهیزات لازم به هماره داشته باشند.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1679

به "وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد در ارتفاعات کشور، تجهیزات لازم به همراه داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید